۱۸:۴۲ ۱۴۰۳/۰۸/۰۷

ورود یک میلیارد و ۳۹۰ میلیون مترمکعب آب به سدهای کشور

میزان آب ورودی به سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر) تا پنجم آبان‌ماه به یک میلیارد و ۳۹۰ میلیون مترمکعب رسید.
ورود یک میلیارد و ۳۹۰ میلیون مترمکعب آب به سدهای کشور
کد خبر:۶۳۹۱

به گزارش اقتصاد معاصر؛ گرچه روزهای اخیر بارندگی‌هایی در سطح کشور داشته‌ایم، اما این بارش‌ها نتوانسته‌اند ورودی قابل‌توجهی برای سدها به همراه داشته باشند.

 

بر اساس تازه‌ترین گزارش دفتر اطلاعات و داده‌های آب کشور، گرچه از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر) یک میلیارد و ۳۹۰ میلیون مترمکعب آب وارد سدها شده است، اما این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که یک میلیارد و ۵۱۰ میلیون مترمکعب آب وارد سدها شده بود هشت درصد کاهش نشان می‌دهد.

 

این موضوع نشان می‌دهد هنوز بارش‌ها اثرگذاری قابل‌توجهی بر ورودی آب به سدها نداشته است و بر این اساس مدیریت مصرف باید به‌صورت جدی مدنظر باشد.

 

کاهش ۸ درصدی خروجی آب از سدها

بر این‌ اساس، میزان خروجی آب از سدها برای مصارف مختلف کاهش یافت تا بتوان مدیریت بر نیازهای اساسی انجام شود.

 

طبق آمار تازه منتشر شده از ابتدای سال آبی جاری (مهرماه) تا پنجم آبان‌ماه، ۲ میلیارد و ۸۷۰ میلیون مترمکعب آب از سدها خارج شد. سال گذشته در همین بازه زمانی میزان خروج آب از سدها سه میلیارد و ۱۳۰ میلیون مترمکعب بوده که کاهش هشت‌ درصدی یافته است.

 

رشد ۱۲ درصد حجم آب موجود در سدهای کشور

کاهش هشت‌ درصدی خروجی آب از سدها و نیز اعمال مدیریت سبب شد که حجم آب موجود در سدها از رشد ۱۲ درصدی نسبت به سال گذشته برخوردار شود.

 

براین‌اساس، در مدت یاد شده حجم آب موجود در سدها ۲۳ میلیارد و ۹۰ میلیون مترمکعب شده است. این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته این رقم ۲۰ میلیارد و ۵۴۰ میلیون مترمکعب بوده است که رشد ۱۲ درصدی دارد.

 

درصد پرشدگی فعلی سدهای کشور هم ۴۵ درصد است.

ارسال نظرات